ARTYKUŁ ORYGINALNY
Wyzwania stojące przed menedżerami branży lotniczej w kryzysie. Strategie zarządzania logistyką
i zarządzanie pracą zespołową
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Transport and Telecommunication Institute, Latvia
				 
			 
										
				
				
				
			 
			A - Koncepcja i projekt badania; B - Gromadzenie i/lub zestawianie danych; C - Analiza i interpretacja danych; D - Napisanie artykułu; E - Krytyczne zrecenzowanie artykułu; F - Zatwierdzenie ostatecznej wersji artykułu
			 
		 		
		
		 
			
			
			
			 
			Data nadesłania: 29-06-2022
			 
		 		
		
		
		
			
			 
			Data akceptacji: 30-09-2022
			 
		 		
		
		
			
			 
			Data publikacji: 30-09-2022
			 
		 			
		 
	
							
					    		
    			 
    			
    				    					Autor do korespondencji
    					    				    				
    					Iyad  Alomar   
    					Transport, Transport and Telecommunication Institute, Lomonosova 1, LV-1019, Riga, Latvia
    				
 
    			
				 
    			 
    		 		
			
												 
		
	 
		
 
 
SLW 2022;56(1):67-82
		
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
DZIEDZINY
STRESZCZENIE
W niniejszym artykule autorzy przedstawiają ogólny przegląd wpływu kryzysu pandemicznego na branżę lotniczą. Obecny kryzys pandemiczny poważnie wpływa na branżę lotniczą, a w konsekwencji na łańcuch logistyczny na całym świecie, zwłaszcza w drugiej połowie 2019 roku i na początku 2020 roku. Ponieważ branża lotnicza odgrywa bardzo istotną rolę w logistyce transportowej na całym świecie, autorzy przeanalizowali również wpływ sposobu zarządzania przedsiębiorstwem w czasie kryzysu na radzenie sobie z trudnościami i zmniejszenie całkowitych strat firmy. Uważają oni, że dobry i skuteczny menedżer, który określa strategię firmy i jej postrzeganie, jest w stanie uratować branżę poprzez znalezienie alternatywnych metod i narzędzi w technice i technologii utrzymania działalności i zmniejszenia całkowitych strat. Zdolność kierownictwa do bycia zwinnym sprawdza się w takich sytuacjach poprzez dobór odpowiedniego zespołu i polityki. Autorzy przeprowadzili badanie, aby odpowiedzieć na dwa główne pytania: która ze strategii zarządzania jest bardziej adaptacyjna dla organizacji lotniczych w sytuacjach kryzysowych? I jaki jest wpływ zarządzania zespołem na strategię zarządzania w sytuacjach kryzysowych? Z badania wynika, że najlepszą strategią zarządzania organizacjami zajmującymi się obsługą techniczną i naprawami konserwacja, naprawa i dostawa (ang. maintance, repair, operation) są sojusze. Ponadto badanie wskazuje na znaczenie zarządzania pracą zespołową w sytuacjach kryzysowych dla radzenia sobie z negatywnymi konsekwencjami.