Al-Debei, M. M., & Avison, D. (2010). Developing a unified framework of the business model concept. European Journal of Information Systems, 19(3), 359-376.
Chaharbaghi, K., Fendt, C., & Willis, R. 2003. Meaning, legitimacy and impact of business models in fast-moving environments. Management Decision, 41: 372–382.
Chesbrough, H. & Rosenbloom, R.S. (2002). The role of the business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox Corporation’s technology spin-off companies. Industrial and Corporate Change, 11(3), 529–555
Dubosson-Torbay, M., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2002). E-business model design, classification, and measurements. Thunderbird International Business Review, 44(1), 5-23.
Franke, N., Gruber, M., Harhoff, D., & Henkel, J. (2008). Venture capitalists’ evaluations of start-up teams: Trade-offs, knock-out criteria, and the impact of VC experience. Entrepreneurship Theory and Practice, 32(3), 459–483.
George, G., & Bock, A. J. (2011). The Business Model in Practice and its Implications for Entrepreneurship Research. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(1), 83-111.
Gordijn, J., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2005). Comparing two business model ontologies for designing e-business models and value constellations. In D. R. Vogel, P. Walden, J.
George G., Bock A. J., (2009). "The Business Model in Practice and its Implications for Entrepreneurship Research." Entrepreneurship Theory and Practice · September 2009 Impact Factor: 2.54 · DOI: 10.2139/ssrn.1490251
Hamel, G. (2000). Leading the revolution: How to thrive in turbulent times by making innovation a way of life. Boston, MA: Harvard Business School Press.
Martin, H. Klein 'Poverty Alleviation through Sustainable Strategic Business Models', Essays on Poverty Alleviation as a Business Strategy. ERIM Ph.D. Series Research in Management 135 ISBN 978-90-5892-168-0 (2008)
Morris, M., Schindehutte, M., & Allen, J. (2005). The entrepreneur’s business model: Toward a unified perspective. Journal of Business Research, 58(6), 726-735.
Nag, R., Hambrick, D.C., & Chen, M.J. (2007). What is strategic management, really? Inductive derivation of a consensus definition of the field. Strategic Management Journal, 28(9), 935–955.
Osterwalder, A. & Pigneur, Y. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers . (Wiley Desktop Editions), Hoboken, 2010.
Osterwalder, A., Pigneur, Y., Tucci, C.L. "Clarifying Business models : origins, present, and future of the concept." Communications of the AIS 16 (2005): 1-25.
Rappa, M. (2000). Managing the digital enterprise: Business models on the Web. Retrieved 2000, February 18, from http://ecommerce.ncsu.edu/busi... 50. Shafer, S. M., Smith, H. J., & Linder, J. C. (2005). The power of business models. Business Horizons, 48(3), 199-207.
Przetwarzamy dane osobowe zbierane podczas odwiedzania serwisu. Realizacja funkcji pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu odbywa się poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje oraz zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookies (tzw. ciasteczka). Dane, w tym pliki cookies, wykorzystywane są w celu realizacji usług, zapewnienia wygodnego korzystania ze strony oraz w celu monitorowania ruchu zgodnie z Polityką prywatności. Dane są także zbierane i przetwarzane przez narzędzie Google Analytics (więcej).
Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce. Ograniczenie stosowania plików cookies w konfiguracji przeglądarki może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie.